Fogágybetegségek

Tudta-e Ön?

Hogy a lakosság 90%-a szenved ínygyulladásban? De ha az elváltozást időben diagnosztizálják és megfelelően kezelik, a gyulladt fogíny teljesen meggyógyul.

Mi okozza az íngyulladást?

A fogak felületén és az ínyszélen lerakódó lepedékben, fogkőben lévő baktériumok.

Mik a tünetei?

Az íny duzzadt, piros, vérzik esetleg fájdalmas . Ha az ínygyulladás tartóssá válik, a fogakat rögzítő csont is elpusztulhat, ezt nevezzük fogágybetegségnek. Ekkor a fogak mellett tasak képződik, benne milliárdnyi baktériummal melyek gyakran az ilyenkor tipikus rossz leheletet is okozzák. A betegség későbbi stádiumában a fog mozgathatósága, elvándorlása hívja fel a bajra a figyelmet. A tasakban lévő baktériumok folyamatosan a vérkeringésbe kerülnek és más szervek megbetegedését is okozhatják, ún. gócbetegség alakulhat ki.

Számos következménye lehet a tartósan kezeletlen ínygyulladásnak!

• tasakok keletkeznek a fog mellett az ínyben (parodontitis)
  • az íny az őt megtámasztó csont elpusztulása miatt visszahúzódik
  • ezt a folyamatot már nem lehet visszafordítani
  • a viszonylag tünetszegény krónikus íny- és fogágy gyulladás időnként fellángol (akut fázis), ilyenkor gyakori a fájdalom, az erős ínyvérzés és a duzzanat.
  • Az ízületi panaszok, bőrelváltozások, a vese-, szív- és érrendszeri megbetegedések, a hajjal kapcsolatos problémák nagy része gócbetegség következménye! A fogágybetegség is gócbetegség!

Tudja-e Ön mi a teendő?

Mielőbb fel kell keresni a parodontológus fogorvost, aki dentálhigiénikus közreműködésével segít helyreállítani a szájhigiénét , kitisztítja a fogágyat és feltartóztatja a további állapot romlást.

Ne mulassza el fogai rendszeres ellenőrzését!

Ínygyulladás terhesség alatt

A terhesség a kismama egész szervezetére kiható hormonális változással jár. Ennek egyik következménye az íny bővebb vérellátása mely enyhébb ínygyulladás tüneteit (ínyvérzés, enyhén duzzadt piros íny) okozhatja. Amennyiben a kismama szájhigiéniája nem megfelelő akkor a lepedékben felszaporodó baktériumok a szokásosnál súlyosabb ínygyulladást és következményesen fogágybetegséget okoznak!
Gyakran hallani a következőket:
  • „ a gyermekem megszületése után kezdődött a gyulladás”
  • „ egy gyerek – egy fog”
Ezek a kijelentések mind arra utalnak, hogy a terhesség idején nem fordítottak kellő gondot a terhességi ínygyulladás megfelelő megelőzésére és kezelésére!

Vigyázat!

Súlyosabban elhanyagolt esetekben a fogágybetegség – a hormonális háttér miatt- a szokásoshoz képest sokkal gyorsabban halad előre, így az édesanya fiatal kora ellenére gyorsan fogatlanná válhat !

Hogyan lehet ezen segíteni?

A megfelelően végzett otthoni szájápolással , illetve a fogazat és az íny folyamatos és rendszeres fogorvosi ellenőrzésével és kezelésével.

Jó tanács!

Sokan tudatosan tervezik a gyermekszületést, nekik javasoljuk, hogy a fogantatás előtt jöjjenek el állapotfelmérésre és csináltassák meg szuvas fogaikat, kezeltessék az esetleges ínygyulladásukat. Szájhigiénikusunk felkészíti a terhesség alatti helyes szájápolásra, így elkerülhető lesz az ínygyulladás is.

Fontos!

Megfelelő otthoni szájápolás Rendszeres fogkő eltávolítás. Bővebb információért kattintson a fogágybetegségek és fogászat hasznos fejezeteinkre.

Fájdalommentes fogfehérítés

Rendelőnkben fájdalommentes UV- lámpával történő fogfehérítést végzünk.

Ezzel az eljárással esztétikai igényt elégítünk ki, mely szép fehér fogakat és ápolt mosolyt eredményez. A fogfehérítés kezelését három alkalommal végezzük. Az íny megfelelő védelme mellett egy speciális összetételű gélt viszünk fel a fogak külső felszínére és UV lámpával megvilágítjuk. Ez az eljárás - szemben az otthon alkalmazható eljárásokkal -jobban kíméli a fogínyt és eredménye az első fogfehérítés alkalmával azonnal látható. A fogfehérítésnek ez a módja gyors, biztonságos és tartós eredményt biztosít. A fogfehérítésben elért eredmény fenntartásához a kezelést két évente egy alkalommal (emlékeztető kezelés ) célszerű megismételni.

FOGFEHÉRÍTÉS = GYÖNYÖRŰ MOSOLY

Esztétikai fogászat

Esztétikus tömések:

Közel 20 éve léteznek már a fogászatban az úgynevezett esztétikus (fehér) fogtömések. Napjainkra a gyártók már tökéletesítették az anyagok tulajdonságait, így tökéletes esztétikájú és funkciójú fogtöméseket készíthetünk. Ezen anyagok használata lehetővé teszi számunkra az eredeti fogszínnel megegyező fogtömések kialakítását, így mosolya újra tökéletes lehet. Gyermekek részére igény szerint színes - például: piros, kék- tömések is készíthetőek.

Fogászati implantátumok

Mi az a fogászati implantátum?

A fogászati implantátumot legegyszerűbben műgyökérnek nevezhetnénk. Az elvesztett fogak helyére a csontba ültetjük be őket és a hiányzó fogakat lehet segítségükkel pótolni.

Kinek lehet implantálni?

Implantálni -eltekintve néhány kivételtől- gyakorlatilag mindenkinek lehet. Az implantátumok anyaga ugyanis titán és annak ötvözetei amelyet a szervezet befogad (bioinert anyag).

Miért érdemes implantátumokkal pótoltatni hiányzó fogainkat?
  • Fogaink csak egységesen képezik a megfelelő rágófelületet, nyújtanak esztétikai látványt és járulnak hozzá a megfelelő hangképzéshez.
  • A hiányos fogazatban kóros folyamatok indulnak meg ( a fogak elvándorolnak eredeti helyükről funkcionális és esztétikai zavart is okozva ezzel) melyeket időben elvégzett implantálással meg lehet előzni.
  • Hiányos fogazat esetén nem szükséges a még ép szomszédos fogak lecsiszolása ahhoz, hogy ismét zárt fogazatunk legyen.
  • A helyükről könnyen lebillenő, elmozduló fogsorok ismét szilárddá tehetők néhány implantátum segítségével.
Megfelelő szájhigiénia és rendszeres kontroll esetén az implantátumok hosszú évtizedekig működnek megfelelően, biztosítva így Önnek, hogy mindig boldogan és felszabadultan mosolyoghasson!

Mik a feltételei?

Az implantálás alapfeltétele, hogy az illető egészséges legyen ( pl.: megfelelően beállított vérnyomás, ne álljon daganatos kezelés alatt stb.). Fontos szempont továbbá a megfelelően és rendszeresen végzett otthoni szájápolás. Az implantátumok élettartamát a dohányzás és a túlzott alkoholfogyasztás hátrányosan befolyásolja.

Előkészület, tervezés

Minden implantációt alapos száj- és radiológiai vizsgálat előz meg, gyakran kiegészítve azt dentális CT vizsgálattal is. Ennek során derül ki, hogy van-e elegendő csont a beültetéshez vagy – nem elégséges csontkínálat esetén - valamilyen csontpótló eljárásra van szükség az implantátum behelyezése előtt.

A beavatkozás menete

Az implantálandó terület fölött óvatosan szétnyitjuk az ínyt, a csontba elő furatot készítünk és ebbe tekerjük be az implantátumot. Ezt követően öltésekkel egyesítjük ismét az ínyt, és egy hét múlva távolítjuk el a varratokat.

Utána

Az implantálás utáni egy –két napban esetlegesen duzzanat és fájdalom léphet fel, mely azonban fájdalomcsillapító gyógyszerrel kezelhető. Másnap könnyebb munkát már lehet végezni, de a nagyobb fizikai igénybevételt lehetőleg még egy hétig kerülni kell.

Pótlás lehetősegek

A pár hónap múlva begyógyult implantátumba úgynevezett „közti elemet” csavarunk be, melyre ragasztással vagy rácsavarozással rögzül a fogpótlás (korona, híd). Bizonyos estekben (nagymértékű csont- és ínyszövet veszteség látszólagos korrigálására) készülhet az implantáumokra kivehető fogpótlás is. Ez azonban az implantátumoknak köszönhetően teljesen szilárdan rögzül, könnyűvé téve így a rágást és a beszédet és széppé varázsolja ismét mosolyát.

Dentálhigiénia

A dentálhigiénikus feladata hogy egyénre szabottan bemutassa a pácienseknek a megfelelő száj- és fogápolási technikákat, a szájhigiéniai eszközök, mint például:

- fogkefe,
- elektromos fogkefe,
- fogköztísztító kefe,
- fogselyem helyes használatát.
A helytelen fogmosási technika következménye, hogy lepedék képződik a fogakon, ami idővel fogkőképződéshez vezet. A fogkő ínygyulladást - ínysorvadást - későbbiekben fogágybetegséget és szélsőséges esetben a fogak elvesztését eredményezhetik. Ezért szükséges a fogkő rendszeres alapos és szakszerű eltávolítása, amelyet ultrahangos készülékkel végzünk.

lézervágás virágküldés riemchen verblender használt ruha special event in Barcelona down pillows by hamvay lang szőnyegjavítás eap, employee assistance program motorolaj és akkumulátor down duvets, comforters Lézervágás, Virágküldés, down comforter, Riemchen verblender, használt ruha nagyker, special event barcelona, hamvay lang duvets, szőnyegjavítás, eap, motorolaj és akkumulátor